1. GENERELT

Disse kjøpsbetingelsene gjelder for salg til forbrukere av varer og tjenester på essnce.se

("nettstedet") tilbys av Longlaq AB, Harstigen 16 571 42 Nässjö, organisasjonsnummer 559248-3480 "Longlaq", "bedriften", "vi" og "vår"). Våre kjøpsvilkår utgjør hele avtalen mellom partene. Ingen endring av disse kjøpsvilkårene er gyldige med mindre de er skriftlige og undertegnet av de berørte partene. Vennligst les kjøpsvilkårene nøye før du legger inn bestillingen og skriv ut en kopi for fremtidig referanse. Ved å legge inn en bestilling hos oss eller akseptere levering av et av våre produkter, godtar du disse kjøpsvilkårene. Kjøp på nettsiden kan gjøres av personer over 18 år, bosatt i Sverige ("kunde", "du", "din", "din").

Våre kontaktdetaljer:

hello@essnce.se

2. BESTILLING, PRIS OG BETALING

Alle priser på nettsiden er oppgitt i SEK og inkluderer mva. Et fraktgebyr kan komme i tillegg, men vil da bli rapportert før fullføring av bestillingen. En bestilling gjøres enkelt og sikkert på vår nettside og blir bindende når siste steg i kassen (betalingen) er gjennomført. Kort tid etter at din bestilling er gjennomført vil du motta en ordrebekreftelse på e-post, som utgjør en kvittering for kjøpet. Etter at bestillingen er fullført, har vi dessverre ingen mulighet til å kansellere bestillingen eller gjøre endringer i den.

Du betaler enkelt og trygt hos oss via Klarna Checkout, som tilbys i samarbeid med vår betalingspartner Klarna (Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, organisasjonsnummer 556737-0431). Ved betaling med Klarna kan det være nødvendig med en kredittsjekk som utføres av Klarna, og i forbindelse med dette må du kanskje oppgi personnummer. Klarna tilbyr flere ulike betalingsmåter og disse presenteres i kassen sammen med eventuelle betingelser som gjelder. Vilkårene for Klarnas betalingsmåter kan også leses her . I tillegg til dette kan du lese Klarnas generelle bruksvilkår her og Klarnas personopplysningspolicy her .

3. LEVERING

Bestillinger plassert på nettsiden kan kun leveres til adresser i Sverige. Levering utføres med PostNord eller DHL. Leveringskostnader kan komme i tillegg, som vil bli presentert før bestillingen fullføres i kassen. Når bestillingen er sendt fra vårt lager, vil du motta en e-post med sporingsinformasjon. Vår normale leveringstid er 3-5 virkedager. Vi skal levere bestillingen uten unødvendige forsinkelser, dog senest 30 dager etter at bestillingen er lagt inn, med mindre det er uttrykkelig avtalt en leveringstid på mer enn 30 dager. Dersom det oppstår en leveringsforsinkelse som er av vesentlig betydning for deg som kunde, har du rett til å heve kontrakten uten kostnad. Hvis det er en forsinkelse utenfor vår kontroll, kan vi ikke holdes ansvarlige for det, og heller ikke være ansvarlige for skader eller kompensasjon, med mindre det er spesifikt avtalt mellom partene eller som en bestemmelse i ufravikelig lov.

Vi er ansvarlige for bestillingen din til du fysisk har mottatt den. Hvis du kan se synlige transportskader på emballasjen eller produktet på leveringstidspunktet, eller hvis leveransen ikke samsvarer med informasjonen i ordrebekreftelsen din, vennligst gi oss beskjed på e-post så snart som mulig. Vi undersøker da situasjonen nærmere og ved feillevering sørger vi for å sende riktig produkt eller refundere beløpet, avhengig av hva som er avtalt og mulig. Eventuelle returfrakt og/eller leveringskostnader for nye varer betales ikke av kunden i dette tilfellet.

Hvis en leveranse ikke blir hentet, vil den automatisk bli returnert til oss. Ved automatisk retur tar vi et gebyr på 150 SEK. Dette gebyret trekkes fra beløpet som refunderes.

4. KANSELLERINGS- OG RETURRETT

Vi tilbyr 14 dagers angrerett ved kjøp på nettsiden. Angreretten begynner å telle fra den dagen du mottar bestillingen eller, ved delt levering, siste del av bestillingen. Hvis du angrer på kjøpet kan du innen angrefristen enten sende bestillingen tilbake eller gi oss skriftlig beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Dersom du velger å benytte deg av angreretten ved å gi oss skriftlig beskjed innen angrerettsperioden, må du sende en e-post til oss og skrive at du ønsker å benytte deg av angreretten. Etter at du har gitt beskjed om at du angrer på kjøpet, har du 14 dager på deg til å returnere varen til oss. Du kan sende returen med hvilket som helst fraktselskap og du som kunde er ansvarlig for returkostnaden. Ved retur, vennligst send oss ​​en e-post for å be om et returskjema som du skriver ut, fyller ut og inkluderer i returpakken.

Returadresse:
Longlaq AB

Hantverksgatan 5C

57132 Nässjö

Ved retur er kunden ansvarlig for varen til vi mottar den. For å få refundert hele beløpet du har betalt for produktet/produktene du returnerer, må de returneres i uåpnet, forseglet emballasje for hygieneprodukter. Produkter som ikke er forseglet eller ikke kan åpnes av hygieniske årsaker kan undersøkes i samme grad som det anses som normalt i en fysisk butikk. Hvis du returnerer et produkt som av hygienemessige årsaker ikke kan åpnes med brutt forsegling, kan det påløpe verdireduksjon. Avskrivningsfradraget kan utgjøre inntil 100 % av produktsummen.

Tilbakebetalingen skjer via samme betalingsmetode som ble brukt til å betale for kjøpet, med mindre annet er spesifikt avtalt. Refusjon skjer innen 14 dager fra vi har mottatt din melding om at du ønsker å benytte deg av angreretten, forutsatt at vi har mottatt returen eller bevis på at returen er sendt.

Vær oppmerksom på at vi ikke kan gjøre noen utvekslinger. Ønsker du et annet produkt, blir du bedt om å returnere det bestilte produktet og legge inn en ny bestilling på ønsket produkt.

5. KLAGERETT

Når du handler på essnce.se har du 3 års klagerett. Dersom du ønsker å klage på en vare, vennligst kontakt vår kundeservice og oppgi bestillingsnummer og årsak til reklamasjonen. Ved godkjent klage kan du enten få varen reparert eller erstattet, pengene tilbake eller prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen. For at en klage skal godkjennes, må den være begrunnet og feilen må ikke ha oppstått som følge av feil bruk eller annen skadelig behandling. Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget feilen på produktet. Dersom du klager innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, reklameres alltid innen rimelig tid.

Ved en godkjent klage kan det hende du må returnere den påklagede varen. I så fall vil vi sende deg en returetikett som du kan bruke til å sende returen. Ved bruk av returetiketten er vi ansvarlige for returkostnaden. I forbindelse med dette sender vi deg også et returskjema som vi ber deg skrive ut, fylle ut og inkludere i returpakken.

6. INTEGRITET OG BRUK AV KUNDEINFORMASJON

Vi beskytter personvernet ditt når vi behandler dine personopplysninger. Du kan lese vår fullstendige personvernerklæring her .

7. ENDRINGER I VILKÅR

Vi kan endre kjøpsvilkårene uten varsel. Eventuelle endringer gjelder for alle bestillinger som legges inn etter endringen av våre kjøpsvilkår.

8. TVISTLØSNING

Dersom det skulle oppstå en tvist mellom deg og oss, og denne mot formodning ikke kan løses, vil den prøves ved retten som følger av ufravikelig lovgivning. Hvis du ønsker å reise sak til Allmänna reklamationsnämnden (ARN), kan du kontakte dem på: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se. Ved eventuell tvist som prøves av ARN følger vi styrets anbefalinger. Du kan også gå videre med klagen din på EUs felles side for tvisteløsning, som du finner her .