Vi sender tollfritt til Norge! 🖤 3-7 dagers leveringstid

1. GENERELT

Disse kjøpsvilkårene gjelder for salg til forbrukere av varer og tjenester fra ESSNCE

(”nettbutikken”), tilbudt av Longlaq AB, Harstigen 16, 571 42 Nässjö, Sverige. Organisasjonsnummer: 559248-3480 (”Longlaq”, ”selskapet”, ”vi” og ”vår”). Våre kjøpsvilkår utgjør hele avtalen mellom partene. Ingen endringer i disse vilkårene er gyldige med mindre de er skriftlige og signert av begge parter. Les kjøpsvilkårene nøye før du legger inn en bestilling, og ta gjerne en utskrift for fremtidig referanse. Ved å bestille hos oss eller motta levering av våre produkter, godtar du disse vilkårene. Kjøp på nettbutikken kan gjøres av privatpersoner over 18 år, bosatt i et av de landene vi leverer til(”kunden”, ”du”, ”din”).

Kontaktinformasjon:

hello@essnce.se


 

2. BESTILLING, PRIS OG BETALING

Alle priser på nettbutikken er oppgitt i NOK og inkluderer merverdiavgift (mva). Eventuell fraktkostnad oppgis alltid før kjøpet bekreftes i kassen. Bestillingen blir bindende når siste steg i kassen er fullført. Kort tid etter fullført bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post, som fungerer som kvittering. Etter at ordren er lagt inn, har vi dessverre ikke mulighet til å endre eller kansellere den.
Vi bruker Shopify Payments som betalingsløsning. Shopify Payments håndterer betalingen sikkert på våre vegne og følger gjeldende lover og retningslinjer.

 

 

3. LEVERING

Bestillinger gjort på nettbutikken kan leveres til adresser i Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Italia, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spania, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike. Leveringen utføres av Bring i Norge, PostNord i Sverige og DHL i EU. En leveringskostnad kan tilkomme, og denne vises alltid før bestillingen bekreftes i kassen. Når bestillingen sendes fra vårt lager, mottar du en e-post med sporingsinformasjon. Vår normale leveringstid er 3–5 virkedager i Norge og Sverige, og 3–7 virkedager for internasjonale bestillinger. Vi skal levere bestillingen uten unødige forsinkelser, men senest innen 30 dager etter at bestillingen er lagt, med mindre en leveringstid på mer enn 30 dager er avtalt. Dersom det oppstår en vesentlig leveringsforsinkelse har du som kunde rett til å heve avtalen uten kostnad. Dersom det oppstår en forsinkelse utenfor vår kontroll, kan vi ikke holdes ansvarlige eller pålegges erstatning eller kompensasjon, med mindre dette er avtalt mellom partene eller følger av ufravikelig lov.

Vi har ansvar for din bestilling frem til du fysisk har mottatt den. Hvis du ser synlige transportskader på emballasjen eller produktet ved levering, eller om leveransen ikke stemmer med informasjonen i ordrebekreftelsen, ber vi deg informere oss via e-post så raskt som mulig. Vi undersøker da saken nærmere og sørger for å sende riktig produkt eller tilbakebetale beløpet, avhengig av hva som avtales og er mulig. Eventuell returfrakt og/eller fraktkostnad for ny vare belastes ikke kunden i slike tilfeller.

Dersom en levering ikke hentes ut, vil den returneres til oss automatisk. Ved automatisk retur belaster vi et gebyr på 150 NOK. Dette gebyret trekkes fra beløpet som refunderes.. Denna avgift dras från beloppet som återbetalas.

 

 

4. ANGRERETT OG RETUR

Vi tilbyr 14 dagers angrerett ved kjøp i nettbutikken. Angrerettsperioden begynner å løpe fra den dagen du mottar din bestilling, eller ved delt levering, den siste delen av bestillingen. Dersom du angrer på kjøpet, kan du innen angrerettsperioden enten sende bestillingen i retur eller gi oss skriftlig beskjed om at du ønsker å benytte angreretten.

Dersom du ønsker å angre på kjøpet innen angrerettsperioden, fyller du ut dette skjemaet. Vi sender da en QR-kode til din e-postadresse, som du bruker for å sende tilbake varen. Vær oppmerksom på at en returfraktkostnad på 60 NOK tilkommer, og denne trekkes fra beløpet du får tilbake.

Ved retur har kunden ansvar for varen frem til vi har mottatt den. For å få refundert hele beløpet du har betalt for produktet eller produktene, må de returneres i uåpnet og forseglet originalforpakning, ettersom dette er hygieniske produkter. Produkter som ikke er forseglet eller som av hygieniske årsaker ikke kan åpnes, kan undersøkes i samme grad som i en fysisk butikk. Dersom du returnerer en vare med brutt forsegling som ikke kan åpnes av hygieniske årsaker, kan det bli gjort et verditrekk. Verditrekket kan være opp til 100 % av produktets pris.

Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet, med mindre noe annet er avtalt. Tilbakebetaling skjer innen 14 dager fra vi har mottatt meldingen om angrerett, forutsatt at vi også har mottatt returen eller bevis på at returen er sendt. 

Vi kan ikke tilby bytte. Dersom du ønsker et annet produkt, må du returnere det bestilte produktet og legge inn en ny bestilling.

 

 

5. REKLAMASJONSRETT

Når du handler fra ESSNCE har du 3 års reklamasjonsrett. Dersom du ønsker å reklamere på en vare, ber vi deg kontakte vår kundeservice og oppgi ordrenummer samt årsak til reklamasjonen. Ved godkjent reklamasjon kan du enten få varen reparert, erstattet, pengene tilbake eller et prisavslag, avhengig av situasjonen. For at en reklamasjon skal godkjennes, må den være berettiget, og feilen må ikke ha oppstått som følge av feilaktig bruk eller annen skadelig behandling. Du skal reklamere innen ”rimelig tid” etter at du har oppdaget feilen på varen. Reklamasjon innen to måneder etter at feilen ble oppdaget regnes alltid som innen rimelig tid.

Ved godkjent reklamasjon kan du bli bedt om å returnere den reklamerte varen. I så fall sender vi deg en returetikett som du kan bruke for å sende returen. Ved bruk av returetiketten dekker vi kostnaden for returfrakten. Samtidig sender vi deg et returformular som du må skrive ut, fylle inn og legge med i returpakken.

 

 

6. PERSONVERN OG BRUK AV KUNDEINFORMASJON 

Vi verner om ditt personvern ved behandling av dine personopplysninger. Du kan lese vår fullstendige personvernerklæring her.

 

 

7. ENDRINGER I VILKÅRENE 

Vi kan endre kjøpsvilkårene uten forvarsel. Eventuelle endringer gjelder for alle bestillinger som legges inn etter at vilkårene er oppdatert.

 

 

8. TVISTELØSNING

Om en tvist skulle oppstå mellom deg og oss, og denne mot formodning ikke kan løses, prøves den ved den domstolen som følger av ufravikelig lovgivning. Om du vil opprette en sak hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan du kontakte dem på: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se. Ved eventuell tvist som prøves av ARN følger vi nemndens anbefalinger. Du kan også gå videre med klagen din på EUs felles tvisteløsningsside som du finner her.